Tuesday 6 September 2011

Perginya Cinta.Y ?

CINTA?Pernah anda bercinta?Pernah ditinggalkan?urm.....

Jika cinta semakin pudar di hati, kasih sayang akan mula terhakis dan terancam walaupun kita masih bertekad mengatakan cinta itu tetap milik kita. sayangnya dalam perjuangan mempertahankan cinta atau mengembalikan cinta pasangan, apa yang berlaku adalah kita tidak kembali merebut cinta dengan cinta. Kita salah langkah, salah bertindak...Jesteru cinta semakin jauh untuk dikembalikan, semakin jauh untuk diraih keran kita membuatkan hubungan semakin jauh, semakin tegang dengan rasa marah,rasa baran dan sebagainya.Mengapa cinta semakin pudar,semakin hilang dan sukar dimiliki kembali..mungkin ini jawapanya :

1. Bertemu dengan orang lain
Salah satu sebab utama mengapa putus cinta, ialah apabila anda bertemu orang lain yang dirasakan sangat memahami jiwa raga anda. Anda juga merasakan sikap2 pasangan semakin membosankan malah anda mula melihat kelemahannya tidak kira cara penampilan,cara bercakap dan sebagainya. Jadi bila anda bertemu seorang yang bersesuaian, anda akan meninggalkan dirinya dan pergi kepada orang yang akan anda rasakan sesuai.

2. Cuai menjaga hati
Hati adalah satu perasaan yang sangat halus. hanya mereka yang benar-benar bercinta sahaja yang dapat merasainya. Namun ada kalanya mulut saja yang mengungkapkannya namun tidak dengan perasaan. Sebabnya setengah pasangan beranggapan, bila kata-kata sayang sudah diluahkan itu tandanya satu ikatan sudah termeterai. Namun jika hanya percakapan sahaja tetapi tidak disertakan dengan cara perbuatan dan sebagainya, hati tidak akan merasai nikmat cinta itu. Tidak hairanlah ia semakin pudar dan hanya tunggu masa untuk berpisah.
  
3. Bosan
Bila anda menjalinkan hubungan terlalu lama, terikat dengan satu komitmen, anda mudah bosan. Bila asyik bertemu orang yang sama, bekerja di tempat yang sama, belajar di tempat yang sama dan balik juga sama2 dan semua ini membuatkan suasana sangat membosankan...last cinta anda semakin pudar.

4. Jarak semakin jauh
Cinta memerlukan pengorbanan, kasih sayang dan sebagainya. Namun cinta semakin pudar bila mana hubungan anda semakin jauh terutama apabila anda sudah menjalin suatu hubungan terlalu lama. awalnya anda merasakan pasangan seorang yang sangat membosankan, lama kelamaan bila hati semakin menjarak, silap2 anda merasakan pasangan anda dinasour yang perlu dijauhi. Dan kadang2 bila gaduh dia berdekah2 gelak supaya meninggalkan dia....

5. Tiada lagi persefahaman.
semakin lama mengenali pasangan, anda sudah tahu baik dan buruknya. semakin banyak keburukan pasangan yang anda nampak, anda akan semakin menjauhi dirinya dengan pelbagai alasan. Selain itu, anda juga kerap bergaduh walaupun untuk hal-hal yang remeh temeh bila cinta tidak lagi wujud.

CP: Cinta Dear Haniey

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...