Monday 23 January 2012

:: SUARA DARI LANGIT::

Tahukah anda pada baru-baru ini suara aneh dari langit telah berlaku di Kota Samarahan, Sarawak munkin satu amaran kepada umat Islam di akhir zaman. Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata setiap umat Islam wajar mengambil iktibar atas kejadian- kejadian ganjil yang berlaku yang mungkin menjadi petanda kemurkaan Allah atas dosa-dosa yang dilakukan selama di muka bumi ini.
Mufti Perlis pula ada menyatakan dalam artikelnya pada 2 september tahun lepas tentang hadis Rasulullah yang menyatakan tentang huru hara besar akan berlaku pada tengah malam pertengahan Ramadani di mana akan menyebabkan semua orang terjaga dari tidurnya. Katanya, hadis itu menggambarkan ada satu suara yang amat dashyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3 yang tinggal hanya 1/3 sahaja."Menurut kajian agensi angkasa Kebangsaan Amerika Syarikat ( NASA ), pasa 21 Disember 2012 satu planet yang dikenali planet x akan melintasi bumi."Adakah kita tergolong dalam satu pertiga itu? Adakah ia akan berlaku pada 2012? Peristiwa itu pasti akan berlaku mengikut hadis Rasulullah," katanya.
Hadis tersebut diriwayatkan daripada Nu'aim bin Hammad bahawa Rasulullah pernah bersabda : Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru hara di bulan itu. "Kami bertanya: suara apakah, ya Rasulullah?Rasulullah menjawab, " Suara keras" di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di Tahun terjadinya banyak gempa. "Jika kalian melaksanakan solat subuh pada malam Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang2nya, dan selimutlah diri kalian, sumbatlah telinga kalian.
"Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucaplah : Mahasuci Al-Quddus, Mahasucu Al-Quddus, Rabb kami Al- Quddus, kerana barabgsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi sebaliknya akan binasa.

Sumber: mufti.perlis.gov.my
(Sinar Harian)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...